Eseménynaptár
H K SZ CS P SZ V
    01 02 03 04 05
06 07 08 09 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    
Hírek
Szeptember 30-án nyílt nap a Csokonai gimiben!
Tudjuk, hogy az iskolaválasztás nem könnyű. A következő évekre második otthont is választasz, és nem mindegy, hogy ezen a helyen valóban otthonosan érzed-e majd magad. Szeptember 30-i nyílt napunk lehetőséget biztosít arra, hogy megismerkedj a tagozatok munkájával és a leendő tanáraiddal. Jelentkezési lap a kattintás utáni linken.
Ingyenes felvételi előkészítő nyolcadik évfolyamosok számára
Tisztelt Szülők, kedves Nyolcadikosok! Iskolánk idén is szeretettel vár minden érdeklődőt ingyenes magyar, illetve matematika felvételi előkészítőjére. Az első foglalkozás - magyar - október 1-én, 15 órakor lesz a 218-as teremben. A jelentkezési lap linkje kattintás után érhető el.
Dalszöveg szavalóversenyt hirdet az Újpesti Csokonai
Kedves Versmondó Diákok! Dalszöveg szavalóversenyt hirdet az Újpesti Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola és Gimnázium 8-12. évfolyamos diákok számára. A versenyt 2025. október 21-én, kedden, 15 órai kezdettel tartjuk. Minden versenyzőnek egy általa szabadon választott dalszöveget kell versként elszavalnia (énekelni nem lehet) legfeljebb 5 perc terjedelemben, magyar nyelven. A választott dalszöveg lehet komoly-, vagy könnyűzenei alkotás, régi vagy mai sláger. Az egyetlen kikötésünk, hogy politikai tartalmú, illetve gyűlöletkeltő szövegeket ne válasszanak – a szleng és argó kifejezések beleférnek. Kérjük, hogy október 15-ig szíveskedjenek jelezni részvételi szándékukat. A nevezésben a diák nevén és évfolyamán kívül, kérjük, tüntessék fel a választott művet, valamint a felkészítő pedagógus nevét is. Nevezni elektronikus úton lehet a csvmgtitkar@gmail.com címen, Csokonais diákként pedig a szaktanárnál. Mindenkit szeretettel várunk!
Felmentési kérelem a 16 óra előtt megszervezett egyéb foglalkozás alól
Javítóvizsgák

CSVMG E-NAPLÓ

KRÉTA
Képtalálat a következőre: „kréta”(forrás: pixabay.com)

A Krétában már elérhető az e-ügyintézési felület.

Lettországi eTwinning élményeim
Június 5-8. között részt vehettem az eTwinning lettországi Valmierában rendezett szemináriumán, melyen összesen kilenc ország képviseltette magát: Ausztria, Belgium, Bulgária, Csehország, Észtország, Finnország, Lettország, Szlovákia és Magyarország, ahonnan hárman mehettünk ki s annak ellenére, hogy előtte nem ismertük egymást, nagyon hamar megtaláltuk a közös hangot. A szeminárium témája a „szabadtéri tanulási módszerek” volt.

A kiutazást megelőzően mind az Oktatási Hivataltól, mind a lett szervezőktől megfelelő és teljeskörű tájékoztatást kaptunk, a program mindkét részről kifogástalanul elő volt készítve.

Az első napunk főként az utazással telt: Budapestről Varsóba, onnan pedig Rigába repültünk, majd a szervezők által biztosított transzferrel jutottunk el az észt határtól mintegy 50 kilométerre fekvő Valmierába. A regisztrációt követően este 6 órától vette kezdetét a foglalkozás: rövid tájékoztatás után játékos formában bemutatkoztunk, majd lehetséges projektpartnereket keresve csapatokat alakítottunk. Én egy finn és egy lett kollégával alakítottam csapatot a közös érdeklődési köreink miatt, amik a történelem, a kultúrtörténet és a művészet voltak.  

A második nap a szabadtéri tevékenységek jegyében telt. A délelőttöt az Érzékek Parkjában (Sajútu Parks) töltöttük, ahol már az előző nap kiválasztott projektpartnereinkkel együtt mozogtunk. A program lényege a csapatépítés volt: elkezdtünk közösen gondolkodni, együttműködni, ami későbbi közös munkák alapjául szolgált. Délután múzeumpedagógiai foglalkozásokon vettünk részt: először egy gyógynövényes kertet látogattunk meg, s megbeszéltük, ezt hogyan, milyen módszerekkel, milyen tantárgyakkal összekapcsolva lehetne feldolgozni a diákokkal, majd két részre osztották a csoportot: az egyik fele történelmi, másik fele pedig művészeti foglalkozáson vett részt – én az utóbbira mentem. A foglalkozások értékelése után már elkezdett körvonalazódni projektötletünk. Kora este a Scavenger hunt nevű játékkal felfedeztük Valmierát, melynek keretében az Actionbound nevű appot (actionbound.com) alkalmaztuk, amit érdemes minél több tanárral megismertetni, mert nagyon hasznos lehet az oktatásban, s a diákok hamar megkedvelnék.

A harmadik napunkat az URDA nevű hulladékfeldolgozó és újrahasznosító üzemben kezdtük. Az általános bemutatás után kimentünk terepre és belestünk az URDA-ban zajló folyamatokba, majd műhelyfoglalkozáson vettünk részt, ahol kísérleteket végeztünk és fogkrémet is készítettünk. Délután már csapatok szerint ültünk össze és kidolgoztuk közös projektünk pontos részleteit. A finn és a lett kollégával végül úgy döntöttünk, hogy projektünk címe „Famous national characters” lesz, melynek keretében nemzeteink egy-egy ismert mitológiai témáját dolgozzuk fel – a finnek a Kalevalát, a lettek Lacplesis, mi, magyarok pedig a Csodaszarvas történetét - egy karakter bemutatásán keresztül. A projekt megvalósítása körülbelül 6 hónapot fog igénybe venni és tartalmazni fog iskolai és nemzetközi szintű képzőművészeti pályázatot és kiállítást, valamint nemzetközi kahoot-kvízversenyt is. A projektünk menetét iskolám, az Újpesti Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola és Gimnázium honlapján és Facebook oldalán is dokumentálni kívánom.

A negyedik napon foglalkozás már nem volt, így délelőtt volt egy kis szabadidőnk Valmierában. Délben a transzferbusszal visszamentünk Rigába, ahol jutott idő egy rövid városnézésre is, majd varsói átszállással repültünk haza Magyarországra.

Az eTwinninggel kapcsolatos tapasztalataim rendkívül pozitívak. Mind a magyar, mind a lett szervezés, valamint a szeminárium is kifogástalan volt, csakúgy mint az elhelyezésünk (Hotel Wolmar****) és az ellátásunk. Az összes foglalkozása tökéletesen volt felépítve, a koordinátorok végig kézben tartották az eseményeket, kedvesek és segítőkészek voltak. Minden feladatnak megvolt a maga pedagógiai szerepe, és lépésről lépésre vittek minket közelebb célunkhoz, a közös projekt megvalósításához. Bár eredeti tervemen módosítanom kellett - lévén a lett partnerrel nem tudunk közös finnugor projektet készíteni -, de új témánkkal is rendkívül elégedett vagyok, főképp azért, mert ennél még több tantárgyi területet tudunk érinteni, s így közös munkánk még érdekesebb és hasznosabb lesz diákjaink számára. Nagyon örülök annak is, hogy a finn és a lett diákoknak bemutathatjuk majd a magyar kultúrtörténet egy olyan részletét, ami a külföldiek számára általában nem ismert. A szemináriumon rengeteg hasznos tudást (a módszertantól az applikációkig) és nemzetközi kapcsolatot szereztem, amit a jövőben igyekszem a legjobban kamatoztatni az oktatásban. Ez a négy nap a nyelvtudásom fejlesztése szempontjából is igen hasznos volt, hisz magyar-történelem szakos tanárként ritkán nyílik módom ennyire intenzíven, ilyen magas szinten használni az angol nyelvet. Minden tanárnak csak ajánlani tudom, hogy vegyen részt hasonló rendezvényeken, s amennyiben lehetőségem nyílik rá, a jövőben is szeretnénk eTwinning szemináriumra menni. 

Ezúton is hálásan köszönöm a lehetőséget, hogy részt vehettem az eTwinning lettországi szemináriumán! 


Sándor Zsolt