Eseménynaptár
Hírek
Gimnáziumi felvételi jegyzék
Csokonai ECHO - 6. szám
Megjelent a Csokonai ECHO márciusi száma, benne többek közt: a testvériskolánk bemutatása, interjú a leendő 9-es osztályfőnökökkel, valamint Fölker Sára röplabdázóval, művészeti és kadét programok, iskolai rendezvények, s persze ismét sok-sok siker.
Pótfelvételi március 14-én
Szóbeli felvételi beosztása
Ebédbefizetés 2024. áprilisra

CSVMG E-NAPLÓ

KRÉTA
Képtalálat a következőre: „kréta”(forrás: pixabay.com)

A Krétában már elérhető az e-ügyintézési felület.
Testvériskola találkozó

Az Újpesti Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola és Gimnázium és a Margittai Horváth János Elméleti Líceum testvériskolai kapcsolatán keresztül lehetőségünk volt október 18-22. között egy cserediák programban részt venni.

Nagyon izgatottan vártuk a kiutazást. Első este megismerkedtünk a befogadó családjainkkal. Másnap az iskolában töltöttük a napot. A diákok rendkívül barátságosak, befogadóak és közvetlenek voltak. Sokat beszélgettünk velük, mert sok volt a közös téma. Pénteken részt vettünk a gólyabáljukon, ami azért volt érdekes, mert teljesen máshogy zajlik, mint nálunk. A bálon mi is szerepeltünk. A csapatunkból egy lány, Géczi Zsanett néhány dalt énekelt a színpadon: Oláh Ibolya Magyarország című számát és az egyik kedvenc népdalát, az Elindultam szép hazámból… kezdetű nótát adta elő. A végén egy kis közös éneklésre invitálta a közönséget, amivel fergeteges hangulatot varázsolt. Az egyik velünk utazó tanárnő, Precskó Lilian és jómagam néptáncos produkciót adtunk elő Szatmár térségéből. Az este levezetéseként egy jó kis gólyabulival zártuk a napot. Szombaton Nagyváradra vittek minket. Gyönyörű volt a város, sok nevezetességét sikerült megtekintenünk. Láttuk a Nagyváradi Római Katolikus Székesegyházat, a Várat, a Szent László templomot és a város főterét. A séta végén elérkeztünk a Holnaposok szoborcsoportjához,ahol remek fényképeket készítettünk. Vasárnap sajnos elérkezett a hazautazásunk ideje. Sajnáltuk, hogy ilyen gyorsan eltelt ez a pár nap, de tudtuk, hogy hamarosan újra találkozhatunk velük, mert ők is eljönnek hozzánk.

Így is lett. Október 26-án megérkeztek ide, Budapestre. Pénteken részt vettek a mi gólyanapunkon. Az egyik lány, Puskás Bíborka énekelt nekünk néhány szívhez szóló dalt, többek között az Ismerős Arcok Nélküled című dalát. Befejezésképpen befogadójával, Zsanival – akinek szintén nagyon szép hangja van – közösen énekelte a Zene az kell című slágert. Mindenkinek nagyon tetszett, megható pillanatok voltak ezek. Másnap megmutattuk nekik Budapest legfőbb nevezetességeit. Velünk tartott iskolánk egyik kedves magyartanára, Bédi János is, aki sok érdekes információval látott el bennünket a fővárosról. A napot a Várban kezdtük. Csodás volt a kilátás a városra. Innen a Petőfi Irodalmi Múzeumba látogattunk el, ahol mindenki nagyon élvezte az interaktív kiállítást. Este megnéztünk egy 3D-s filmet a moziban, majd a Margit-szigeti szökőkútnál ért véget a napunk. A szökőkútnál a hideg, a sötét és a fáradtság ellenére táncra perdültünk. Fergeteges hangulat alakult ki, sok nézelődő kedvet kapott, és csatlakozott hozzánk. Vasárnap délelőtt a Tropicariumba látogattunk el, ahol sok-sok különleges tengeri élőlényt láthattunk. A nagy kedvencünk a cápa volt. Innen siettünk haza, mert otthon a szülők finom ebéddel vártak minket. Délután hamar elérkezett a búcsúzás ideje.

Nagyon örülünk, hogy megismertük őket, és jól éreztük magunkat ezekben a napokban. Reméljük, sokszor fogunk még velük találkozni!

Akiket vendégül láttunk Margittáról:

Bodnár Annamária, Merk Dóra, Nagy Ábel Vajk, Puskás Bíborka, Tarpai Barbara

és tanáraik: Antal Zsolt, Moisa Lívia Erna, Tamás Nóra

Akik vendégül láttuk őket:

Géczi Zsanett, Holl Panna Róza, Kovács Bence, Kovács Petra, Veres Sára

és tanáraink: Hernyákné Molnár Tünde, Precskó Lilian, Tatár Gabriella Katalin

Köszönjük tanárainknak a szervezést, az Újpesti Önkormányzat anyagi támogatását, a Mesterségek Iskolája Alapítvány utazási támogatását és a befogadó családok, szülők színvonalas és odaadó vendégszeretetét.